Italië in! Etappe 11

Vandaag was weer een super dag! We zijn begonnen in het Oostenrijkse Landeck. Via het Oberinntal zijn we richting de Reschenpass gefietst. Langs mooie landweggetjes fietsen we langs het grote skigebied van Serfaus, Fiss en Ladis. We kwamen ook nog een klein stukje door Zwitserland. Toen we de grens over waren zijn we via een mooie klim met veel haarspeldbochten weer naar Oostenrijk geklommen. We kwamen hier uit in het dorpje Nauders. In Nauders hebben we bij een bakker een lekker broodje gegeten. Toen we onze buikjes weer vol hadden zijn we verder omhoog geklommen naar de Reschenpas. De pas die 1500 meter hoog is, is tevens ook de grens met Italie. Eenmaal boven wachte ons een mooi glooiend fietspad langs de prachtige Reschensee. Toen we het stuwmeer voorbij waren kon de afdaling beginnen richting de eindbestemming van vandaag. Onderweg in de afdaling kregen we onze eerste echte regendruppels van onze reis te verduren. Dit duurder gelukkig niet lang en was gewoon een beetje warmte onweer. Want warm was het zeker, meer als 30 graden zagen we op de borden in het dal staan, en nog in de schaduw ook! Na een afdaling van ongeveer 20 kilometer kwamen we weer langs verschillende mooie dorpjes. We hebben vervolgens zitten zoeken naar een geschikte overnachtingsplek maar echt alles zat vol dus we moesten telkens weer verder. Uiteindelijk zijn we aanbeland in Prato Allo Stelvio, waar de mytische Stilfserjoch (Passo Stelvio) begint. Een mooi bergdorpje waar we morgen een rustdagje gaan houden. Het pension is trouwens weer prima en we zitten op het moment van schrijven nog heerlijk op ons balkon. Vanavond een heerlijk pizza gegeten met een lekker biertje. Vandaag 85 kilometer afgelegd en 5,5 uur fietstijd. Tijd voor slaap en relaxen! Foto’s volgen later vanavond hieronder(internet werkt niet altijd mee hier):

Mooie fietspaden elke dag. Vandaag een mooie houten brug:20150716_091727

Geweldige fietspaden langs de Reschensee!20150716_135916

Groeten, Jochem, Koen en Gerald

24 reacties

1. Morgen een welverdiend rustdagje voor jullie!! Lekker uitrusten hoor! Ik ben klaar voor vertrek, tot heeel gauw schatten! Xxx

2. Nou wat een hoogte zeg! En bekijk de Stelvio maar mooi vanuit t Dal!
    Fijne rustdag toppers:-)
    Groeten van ons 4tjes..

3. Ookvandaag weer mooi gedaan. Moet toch jeuken daar in Prato. Stelvio zo dicht bij en toch ver weg. Ga graag mee om die bult op een later tijdstip te beklimmen. Geniet van de rustdag.

4. Heerlijk jongens hoe jullie genieten van al dit moois!
    En Berlinde,völle wille ai d’r bint met oene jongs! En vriendin natuurlijk!
    Geniet er van!
    Groetjes!

5. Knap gedaan heren.
    De rustdag is jullie echt gegund.
    We wensen jullie een goede reis verder.
    Groetjes .

6. Wat een prachtige belevenis zo samen! Succes nog samen! Komt vast goed.
    Groeten van Fam. Visser

7. Hallo Jongens,Dit is voor ons ook een heel bekend terrein,op de fiets het mooie fietspad rondom het meer hebben wij vorig jaar ook nog gefietst.En op de parkeerplaats achter de grens van Italie aan de linkerkkant daar staan wij met de camper altijd te pauzeren.Ook de hele omgeving van de reschenpass is voor ons ook bekend terrein. Tussen al die appelgaarden door met die mooie fietspaden.Hier hebben wij in de omgeving op de camping gestaan.Wij kunnen ons goed voorstellen dat jullie daarvan genieten.En nu op naar het Iseo meer,daar is het ook fantastisch fietsen.Hebben wij vorig jaar op de camping gestaan en gaan nu 19 augustus weer.Henk volgt jullie op de kaart wij vinden het erg leuk en wij wensen jullie nog veel succes verder.Groetjes uit Enschede

8. Tjonge, wat hebben jullie al een eind afgelegd! Petje af mannen!
    De foto’s en verhalen zijn werkelijk prachtig. Fijn dat jullie altijd mooi weer hebben onderweg en een super uitzicht.. Het afdalen is vast wel aangenaam als het 30 graden is.

Hier is het nu wel erg stil zonder jullie hoor… Mams hebben we vanochtend uitgezwaaid en is op dit moment al relatief dicht bij jullie. Straks weer met z’n viertjes, gezellig!

9. Hallo jongens.
    weer een mooie dag gehad.
    nu uit kijken naar morgen .als mama komt en natuurlijk